انواع پرچم های تبلیغاتی
در سالهای نه چندان دور و با گسترش ابزارها و روشهای کسب و کار، شرکتها و سازمانهای تبلیغاتی متوجه شدند که پرچم دارای پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به یک ابزار مدرن تبلیغاتی و پرکاربرد را دارا میباشد. لذا از آن زمان تاکنون استفاده از پرچمهای گوناگون به طور گستردهای افزایش یافت و سازمانها و شرکتهای مختلفی متقاضی استفاده از شکل و شمایل پرچم برای نمایش و تبلیغ برند و لوگوی خود میشوند. اگر با دید بازاریابی و تبلیغاتی به ساخت پرچم کشورها بنگریم آنها نیز به نوعی یک ابزار تجاری ملی محسوب میشوند و نسبت به نمایش برند خود که همانا نام کشورشان است تبلیغ میکنند.
مذهبی
پرچم هایی هستند که در مراسم ها و مناسبتهای مختلف مذهبی و دینی و در اندازهها و طرحهای متنوع تولید و مورد استفاده قرار میگیرند.
توضیح اینکه از این نوع پرچمها ی مذهبی در کشورهای اسلامی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
نمایشی
این نوع ساخت پرچم ها ، پرچم های بزرگی میباشند که معمولا”بر روی پایه های عمودی بزرگی قرار می گیرند و چون غالبا” در نمایشگاهها ، جشنواره ها و مراسمهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به آنها، پرچمهایتشریفاتی و یا نمایشگاهی نیز گفته میشوند.
ریسهای
پرچم های ریسهای(رشتهای)، عبارت است از پرچمهای کوچکی که در ابعاد مشخص و اغلب به شکلهای نیم دایره، مثلث، مربع، مستطیل و … به صورت رشتهای ودر کنار یکدیگر قرار میگیرند.
این نوع پرچم برای مناسبتها و جشنهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.
افراشته
این نوع پرچم ها معمولا دارای ابعاد بزرگی میباشند که برای استفاده در محیط باز تولید میشوند. نوع پارچه ساخت پرچم های اهتزاز به لحاظ اینکه در معرض باد و نور آفتاب و باران و سایر عوامل طبیعی قرار دارند، باید دارای دو ویژگی مقاومت مناسب و باد خوری خوب برخوردار باشند.
- ۰۱/۰۸/۲۴